В умовах України постачання товарів в інші країни або, навпаки, імпорт товару із закордону, є доволі складним процесом. Ефективні консультації з митних питань мають велике значення для збереження конкурентних переваг фірми, яка здійснює зовнішньоекономічну діяльність. Компанії-експортери, які намагаються зайняти певну долю на ринку збуту за межами країни, або які, навпаки, здійснюють імпорт товару, нерідко стикаються з проблемами під час перетину товарами митного кордону України. Той, хто хоч раз стикався з митним оформленням товарів, знає, наскільки це непроста процедура, яка являє собою ланцюг складних та пов’язаних між собою дій, для виконання яких необхідно знати та вміти застосовувати на практиці не тільки митне право, але й інші галузі законодавства.
Юридичні труднощі, з якими стикається бізнес у митній сфері, є різноманітними, починаючи від вимог працівників митниці про надання додаткових, не передбачених законом, документів та затримання завершення митного оформлення товару, закінчуючи необґрунтованим завищенням митної вартості товару та безпідставним присвоєнням товару іншого коду. Всі ці спірні питання бізнес може спробувати вирішити самостійно, але, зважаючи на відсутність необхідних знань митного законодавства та практичного досвіду його правильного застосування, суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності не можуть прийняти вірні рішення для розв’язання митних питань. Зважаючи на вказане, найбільш правильним кроком у такому випадку є залучення адвокатів, які спеціалізуються на митному праві. Для отримання кваліфікоаної консультації.
Наші експерти здатні розробити індивідуальний алгоритм вирішення різноманітних митних проблем, передати необхідний набір інформації внутрішнім співробітникам компанії, які взаємодіють з митницею. Консультації з митних питань адвокатів АО WinnerLex допоможуть у стислі строки надати кваліфіковану та ґрунтовну письмову відповідь з усіх митних питань, які у Вас виникнуть.
надання письмових консультацій при розмитненні товарів;
надання консультацій у випадках недекларування майна;
надання консультацій з приводу повернення конфіскованого майна;
надання консультацій щодо повернення митних та інших платежів, помилково або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами;
попереднє консультування юридичних осіб з приводу переміщення товарів через митний кордон України в режимі експорту, імпорту, тимчасового ввезення, транзиту;
опис ключових митних ризиків, надання рекомендацій щодо дотримання митного законодавства та усунення або зменшення виявлених митних ризиків;
юридична експертиза зовнішньоекономічних контрактів на поставку товарів та товаросупровідних документів у взаємозв’язку з митним оформленням товарів;
складання відповідей на консультації митного органу, запитів, заяв та інших документів правового характеру під час проведення митницею консультування з питань митної справи.
Під час проведення митницею процедури консультування з питань практичного застосування окремих норм митного законодавства необхідно надати повний наявний у суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності пакет документів з приводу поставленого перед митницею питання. Це в подальшому дасть можливість спростувати безпідставні доводи, які викладено в консультації митного органу. Крім того, претензії та недоліки, які наводяться митним органом під час консультування, нерідко є дуже формальними та такими, які не завжди відповідають митному законодавству. А отже, декларант повинен надати детальну та розгорнуту відповідь на консультацію з додатково наданими документами.
Товари (крім товарів для реалізації або використання з метою, безпосередньо не пов’язаною з провадженням підприємницької діяльності), що ввозяться на митну територію України на строк не менше трьох років іноземними інвесторами відповідно до Закону України “Про режим іноземного інвестування” з метою інвестування на підставі зареєстрованих договорів (контрактів) або як внесок іноземного інвестора до статутного капіталу підприємства з іноземними інвестиціями, звільняються від сплати ввізного мита. При відчуженні таких товарів раніше трьох років з часу зарахування їх на баланс ввізне мито сплачується на загальних підставах.
Митні платежі не сплачуються у разі, якщо відповідно до Митного кодексу України, Податкового кодексу України, а також міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України:
– товари не є об’єктом оподаткування митними платежами;
– щодо товарів надано звільнення або повне умовне звільнення від сплати митних платежів – у період дії такого звільнення і при дотриманні умов, у зв’язку з якими його надано;
– при ввезенні товарів на митну територію України або вивезенні товарів з митної території України товари були поміщені у митний режим, який відповідно до положень цього Кодексу не передбачає сплату митних платежів, – на період дії цього режиму та при виконанні умов, що випливають з такого режиму;
– коли загальна фактурна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України або вивозяться за межі митної території України громадянами, не перевищує обсягів, які не є об’єктом оподаткування митними платежами відповідно до Митного кодексу України.
Митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов’язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов’язок щодо нарахування митних платежів відповідно до Митного кодексу України, Податкового кодексу України покладається на органи доходів і зборів. Нарахування сум митних платежів здійснюється у валюті України.
Товари, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 євро, крім зазначених у Митному кодексі України випадків, не підлягають письмовому декларуванню при вивезенні (пересиланні) їх громадянами за межі митної території України.
Згідно статті 21 Митного кодексу України консультації з питань практичного застосування окремих норм митного законодавства України надаються митницями за місцем розташування підприємств (за місцем проживання громадян), в усній, письмовій або, за бажанням заінтересованої особи, електронній формі у строк, що не перевищує 30 календарних днів, наступних за днем отримання відповідного звернення. Консультація з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань митної справи має індивідуальний характер і може використовуватися виключно особою, якій надано таку консультацію.
Особу, яка діяла відповідно до консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань митної справи, наданої в письмовій або електронній формі, а також до узагальненої консультації, не може бути притягнуто до відповідальності, зокрема, на підставі того, що у подальшому такі консультації були змінені або скасовані.
Консультація з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань митної справи може бути оскаржена до органу вищого рівня в порядку, визначеному Митним кодексом України, або до суду як правовий акт індивідуальної дії, якщо вона, на думку заінтересованої особи, суперечить нормам відповідного акта законодавства. Визнання судом такої консультації недійсною є підставою для надання нової консультації з урахуванням висновків суду.