Супровід податкових перевірок адвокатами АО WinnerLex є комплексною юридичною послугою із захисту бізнесу під час проведення перевірок податковими органами.
При проведенні перевірок податківці в силу своєї фіскальної функції прагнуть описати в акті перевірки максимальну кількість порушень, навіть, якщо їх немає. Тому податкові перевірки 2020, як планові, так і позапланові, завжди є фактором підвищеного ризику для бізнесу.
Завданням супроводу податкових перевірок, як юридичної послуги, є усунення ризиків наслідків перевірок податкових органів для клієнта.
Для максимальної результативності супровід податкових перевірок доцільно проводити вже на стадії підготовки до податкової перевірки. Для постійних клієнтів АО WinnerLex, які мають ризик проведення податкової перевірки, проводиться моніторинг включення в план перевірок ДФС. Завчасна обізнаність про проведення перевірки дозволяє провести аналіз ризиків діяльності підприємства і усунути можливі порушення до приходу перевіряючих.
У деяких випадках провести підготовку до податкової перевірки з різних причин в повній мірі неможливо. Наприклад, в разі відсутності у підприємства інформації про її проведення, при позаплановій або камеральній перевіркі.
У такій ситуації супровід податкової перевірки починається на етапі допуску перевіряючих до її проведення. Згідно з чинною позицією Верховного Суду саме на етапі допуску до перевірки платник податків може поставити питання про необгрунтованість її призначення та проведення. Тим самим, реалізується право на захист від незаконного здійснення податкового контролю.
Тому на даному етапі супроводу податкової перевірки основним завданням адвокатів АО WinnerLex є аналіз законності підстав для перевірки.
У разі виявлення відповідних порушень підприємство може не допускати перевіряючих. Це виключає проведення податкової перевірки, складання акту та винесення податкового повідомлення-рішення.
У той же час слід зазначити, що недопуск податкової перевірки без достатніх підстав може спричинити для підприємства негативні наслідки, передбачені законодавством. Тому, ми не рекомендуємо приймати рішення про недопуск податкової перевірки без консультації з податковим адвокатом. Тільки він зможе професійно оцінити підстави недопуску і його можливі ризики.
У разі, якщо перевіряючі були допущені до податкової перевірки, то юридичний супровід податкової перевірки стає ще більш необхідним. Податкові адвокати АО WinnerLex проведуть аналіз проблемних аспектів оподаткування, які привернули увагу податкової. Допоможуть з юридичної точки зору обгрунтувати господарські операції підприємства, взаємовідносини з контрагентами та їх документальне оформлення. Своєчасно підготують заперечення проти висновків акта перевірки та скаргу в адміністративному порядку.
При супроводі податкових перевірок адвокати АО WinnerLex використовують в інтересах клієнта весь свій багатий досвід успішного ведення податкових спорів. Це дозволяє ще на стадії супроводу податкової перевірки визначити податкові ризики і стратегію їх мінімізації. Всі дії і складені документи вибудовуються в заздалегідь визначену правову позицію, максимально виграшну для клієнта в разі, якщо висновки перевірки доведеться оскаржувати в суді.
надання правової оцінки законності наказу на проведення перевірки
супроводження недопуску
забезпечення недопустимості застосування адміністративного арешту майна
зменшення ризиків незаконної інвентаризації
надання відповідей на запити під час податкової перевірки
надання консультацій зі спірних питань з урахуванням судової практики
обґрунтування правомірності дій платника податків перед податковими інспекторами
допомога в мінімізації визначень щодо нереальності/безтоварності певних операцій
На офіційному сайті ДФС України необхідно періодично перевіряти інформацію про планові перевірки, які проводяться органами ДФС. План-графік документальних планових перевірок наступного року оприлюднюється на сайті ДФС не пізніше 25 грудня попереднього року. Якщо Ви виявили, що Ваше підприємство /ФОП значиться в Плані-графіку документальних планових перевірок платників податків, радимо обов’язково звертатися до ДФС України з запитами щодо з’ясування підстав включення до Плану – графіку проведення документальних планових перевірок платників податків.
У разі якщо платник податків виявив бажання брати участь у розгляді його заперечень на акт перевірки та/або додаткових документів, контролюючий орган зобов’язаний повідомити такому платнику податків про місце і час проведення такого розгляду. не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від нього заперечень, але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду.
Отримання копій документів працівниками податкового органу від суб’єкта господарювання оформляється описом. Копія опису, складеного посадовими особами органу державної податкової служби, вручається під підпис платнику податків або його законному представнику.
Контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.
Проведення документальної виїзної планової та позапланової перевірки великого платника податків може бути зупинено за рішенням контролюючого органу, з подальшим поновленням її проведення на невикористаний строк. Перевірка може бути зупинена на загальний строк, що не перевищує 30 робочих днів, а в разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, завершення розгляду судом позовів з питань, пов’язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків втрачених документів перевірка може бути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур.
Тривалість більшості видів податкових перевірок залежить від того, до якої категорії віднесено платника податків. Наприклад, документальна планова перевірка у великого платника податків може тривати не довше 30 робочих днів, у платника податків, що є субєктом малого підприємства, – не довше 10 робочих днів (п. 82.1 ПК), у середніх – не довше 20 робочих днів.