Стягнення майже 700 тис.грн. збитків з постачальника неякісного промислового обладнання: чергова перемога адвокатів АО ВіннерЛекс в суді
28.08.2024Стягнення заборгованості або збитків з контрагентів – це дуже розповсюджені види господарських спорів, з якими нам приходиться мати справу.
До АО WINNERLEX звернувся нащ постійний клієнт, промислове підприємство з Київської області, з проханням допомогти з вирішенням спору з постачальником обладнання.
Під час експлуатації поставленого обладнання воно почало ламатись, та, незважаючи проведений ремонт, остаточно вийшло з ладу і було повністю непридатне для використання. Постачальник чомусь вирішив ігнорувати прохання нашого клієнта про заміну неякісне обладнання або повернення його вартості. Стверджував, що виявлені дефекти є наслідком порушенням вимог експлуатації обладнання самим покупцем, але відмовився направляти своїх спеціалістів для проведення спільного огляду.
Адвокати АО WINNERLEX ретельно вивчили ситуацію і супроводжували справу починаючи зі стадії юридично правильного документування та фіксації всіх недоліків, в тому числі, створення відповідної комісії, листування з продавцем, щоб підготувати підґрунтя і доказову базу для звернення до суду. Також було організовано проведення комплексної досудової експертизи обладнання із залученням спеціалістів наукових інститутів Києва та Харкова. Експертиза підтвердила наявність дефектів в металі поставленого обладнання, що стало причиною його руйнації.
Після отримання висновків експертизи було подано позовну заяву до господарського суду Дніпропетровської області з вимогою про сплату компенсації вартості обладнання, а також збитків, заподіяних ремонтом та проведенням експертизи.
Постачальник в суді намагався взяти під сумнів висновки експерти, посилаючись на, начебто, надання для дослідження експертам не того обладнання, яке було поставлено продавцем, а також що експертами невірно була обрана методика досліджень. На думку постачальника бракованого обладнання, «беззаперечним» доказом його «належної якості» був сертифікат на нього, направлений покупцю разом з обладнанням і якщо воно потім почало розвалюватись під час роботи, то значить це не воно, а якесь інше.
Адвокати АО WINNERLEX, в свою чергу, підготували та надали до суду пояснення, в яких детально обґрунтували неспроможність заперечень відповідача.
Розглянувши доводи сторін, суд першої інстанції прийняв рішення про повне задоволення позовних вимог і стягнення збитків, що виникли у нашого клієнта через неякісне обладнання. В апеляційному суді результат було закріплено – апеляційна скарга постачальника була відхилена, рішення суду на користь нашого клієнта було залишено без змін.
Також судами з відповідача на користь нашого клієнта були відшкодовані витрати на наші послуги, що завжди приємно.
Зазначена справа є гарним прикладом того, що своєчасне звернення клієнта до адвоката є запорукою можливості сформувати правову модель поведінки клієнта у спірній ситуації, підготувати добру доказову базу і виграти складний спір в суді.